Klauzula informacyjna RODO
z art. 13 RODO
dla kandydatów do pracy na potrzeby rekrutacji
Niniejszy dokument zawiera klauzulę informacyjną dla kandydatów do pracy w ABM-Industry Sp. z o.o.
INFORMACJA o przetwarzaniu danych osobowych
Realizując obowiązki informacyjne, określone w ROZPORZĄDZENIU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04), dalej „RODO” informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ABM-Industry Sp. z o.o., z siedzibą
w Gliwicach, pod adresem: 44-100 Gliwice, ul. Wincentego Pola 27, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000770491, NIP: 6312683851, REGON: 382501306. Może Pani/Pan skontaktować się
z Administratorem pisząc na adres korespondencyjny: 44-100 Gliwice, ul. Wincentego Pola 27 bądź na adres poczty elektronicznej: rodo@abmindustry.pl.
- Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe:
- w celu realizacji procesu rekrutacji na wskazane w ogłoszeniu stanowisko, na podstawie wyrażonej zgody - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj. realizacji procesu rekrutacji - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
- w celu realizacji przyszłych procesów rekrutacji, na podstawie wyrażonej zgody - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- wewnętrznych celów administracyjnych Administratora, w tym zarządzania personelem, statystyki i raportowania wewnętrznego Administratora, weryfikacji naszych zobowiązań umownych wobec agencji rekrutacyjnych - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych powyżej, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione innym odbiorcom danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane:
- podmiotom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych w imieniu Administratora (przewidywane kategorie odbiorców danych: specjalista ds. obsługi projektów oraz upoważnione osoby decydujące o zatrudnieniu),
- podmiotom, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora (podmiotom, z których usług Administrator korzysta przy realizowaniu swoich zadań) na podstawie zawartej z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), np. przedsiębiorstwa dostarczające
i obsługujące wybrane systemy i rozwiązania informatyczne (podmioty świadczące usługi IT, poczty elektronicznej), usługi archiwizacji dokumentów, usługi świadczenia pomocy prawnej, podmioty doradztwa personalnego, wspierające ABM-Industry Sp. z o. o.
w realizacji procesu rekrutacji).
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 2 celów przetwarzania, tj.:
- w zakresie realizacji procesu rekrutacji w związku, z którym Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane, tj. do momentu wyboru kandydata na dane stanowisko pracy, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od dnia nadesłania aplikacji, a po tym czasie dla dochodzenia ewentualnych roszczeń - do upływu okresu przedawnienia określonego przepisami Kodeksu pracy lub Kodeksu cywilnego,
- w zakresie realizacji przyszłych rekrutacji – przez okres 36 miesięcy licząc od dnia nadesłania aplikacji lub do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych,
- w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest wyrażona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych, do czasu wycofania tej zgody,
- w zakresie wewnętrznych celów administracyjnych i realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, do czasu wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
- Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo do dostępu do swoich danych, na podstawie art. 15 RODO, prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, prawo uzyskania dostępu do tych danych (w tym ich kopii), a w szczególności do następujących informacji:
- celach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
- o kategoriach przetwarzanych danych osobowych,
- informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym Administrator ujawnił Pani/Pana dane osobowe lub którym ma zamiar ujawnić te dane,
- w miarę możliwości o planowanym okresie przechowywania danych osobowych,
- a gdy nie jest to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu,
- o możliwości skorzystania z praw w zakresie ochrony danych osobowych
i o sposobie realizacji tych praw, - o prawie do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO, prawo żądania
od Administratora niezwłocznego sprostowania Pani/Pana danych osobowych, które
są nieprawidłowe oraz do żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, - prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO, prawo do żądania
od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Pani/Pana danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO, prawo żądania
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub
w inny sposób przetwarzane, - cofnięto zgodę, na której opiera się przetwarzanie i Administrator nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- w razie wniesienia sprzeciwu na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania, o ile nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub w razie wniesienia sprzeciwu na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego. Nie jest możliwa realizacja prawa do usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy Administrator jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa do dalszego przetwarzania danych osobowych w zakresie określonym przez odpowiednie przepisy prawa lub w celach niezbędnych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO, prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania w przypadku, gdy:
- kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych - na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem, a sprzeciwia się Pani/Pan ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już Pani/Pana danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Pani/Panu potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- w razie wniesienia przez Panią/Pana sprzeciwu na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania
- do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw Pani/Pana sprzeciwu,
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO, prawo do otrzymania
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Pana/Pani danych osobowych, które dostarczył/a Panu/Pani Administratorowi, oraz prawo żądania przesłania tych danych osobowych innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie możliwe. Prawo to przysługuje jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody lub w związku z umową, - prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO, prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, w tym profilowania. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie przysługuje w przypadku, gdy:
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO, prawo do otrzymania
- przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody – w takiej sytuacji można natomiast wycofać zgodę,
- przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną,
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego,
- prawo do cofnięcia zgody, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można cofnąć poprzez poinformowanie Administratora za pośrednictwem adresu mailowego: rodo@abmindustry.pl lub pocztą na adres Administratora ul. Czarnieckiego 22/5, 44-100 Gliwice.
- Podanie danych osobowych w zakresie określonym art. 22(1) Kodeksu pracy przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy jest dobrowolne, ale niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji, a konsekwencją niepodania niezbędnych danych będzie brak możliwości wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym, a następnie zawarcia i realizacji umowy z Administratorem. Podanie dodatkowych danych osobowych, nie wskazanych w art. 22(1) kodeksu pracy i wyrażenie dodatkowych zgód, jest dobrowolne, ale nie wpływa na możliwość udziału w rekrutacji.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy), ani do organizacji międzynarodowych.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
WAŻNE
Przed wysłaniem przez Państwa dokumentów aplikacyjnych, prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania Państwa danych osobowych w celach rekrutacyjnych, znajdującą się pod poniższym adresem https://www.abmindustry.pl/kariera/klauzula-informacyjna
W dokumentach rekrutacyjnych prosimy o zamieszczenie dodatkowej klauzuli o treści:
„Zapoznałem/zapoznałam się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach przysługujących mi w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
Podaję moje dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora, którym jest ABM-Industry Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach ul. Wincentego Pola 27, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000770491, NIP: 6312683851, REGON: 382501306, w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego oraz w kolejnych naborach kandydatów na stanowiska oferowane przez Administratora.”*
* Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych w kolejnych naborach kandydatów na stanowiska oferowane przez Administratora, prosimy o zamieszczenie klauzuli bez tej treści.